Friday 19 August 2022

Diagnosed with MDD


Maha Suci Allah.. Kita merancang, Allah juga merancang. Tetapi sebaik-baik perancang adalah Allah. menjadi seorang pesakit psikiatri perit rupanya. Aku terpaksa tampil depan umum sebagai orang yang okey. Padahal aku tak okey pun sebenarnya. Kerap diserang panic attack, shaking (badan n tangan kerap rasa gegar), berpeluh sampai berpinar n kelam, sakit kepala n muntah. Mimpi ngeri takyah cakap. Tapi kata doktor, semua ni normal dialami oleh seorang Major Depression Disorder. Aku terpaksa kawal diri yang tak okey ketika mana aku berhadapan dengan seorang makhluk toksid, yang selalu menimbulkan provokasi, dan perkataan-perkataan menyakitkan hati. Moga Allah berikan taufiq dan hidayah pada semua pegawai yang menguruskan pertukaran, untuk memudahkan urusan pertukaran aku. Serius aku tak boleh tahan dh duk sini, aku perlu semangat mak, dan mertua aku yang budiman. ya Rahman, kurniakan kami rezeki terbaik untuk dunia dan akhirat kami. Berikan kami hikmah yang terbaik atas setiap ujian kemanisan yang kami lalui~

No comments:

Post a Comment