Saturday 6 August 2011

~saya saaaaaaaaaayang sgt dekat awak~

                                     assalamualaikum ;)


hai hai hai...panas entry awak kali ni ?? orang single mingle, solo molo macam awak, dekat siapa pula mau bersayang sayang begini donk? emang dasarrr lho~
hehe..pas balik terawih, boleh pulak kan mengarut2 cmni, keja2 and preparation tak buat..esok pegi skolah apa benda nak diajar dekat anak murid...diorang tu amanah kauuu tauu..huhuu...sokey2..jangan panik..hal nak ke sekolah, dah disiapkan, dah sedia lembaran kerja utk students~untuk esok, dun wori insyaALLAH..untuk lusa, kena wori lah kan~okey mengarut..


sebenarnya kan, bila online ni..aku suka stalk fb & blog dua insan bertuah beruntung santek kiut baik Islamik ni..dua blog ni ialah  blog kakma, dengan blog kak`Aimie..tapi kan..semenjak dua menjak ni, kedua-dua nice sista ni agak busy lah~macam jarang ja online2...menghadap alam maya~hurmm..xpa lah..asalkan kakak berdua ni hepi sopmo! hehe..aku tau, kalo aku lanjutkan tulis entry ni, and next2 entry..takdak maknanya sebab aku yang akan baca sesorang...takda nya orang lain baca...hehe...ok tak kisah...satu hari nanti ada la tu, orang lain akan tengok2 ke, view2 ke kan?sapa tau...hihii


kamu orang tau?sebab saya suka baca blog ni?sebab bes.simple answer..kan?bes la bila ada orang bagi kita nasihat2 berguna..bes la, bila ada orang selalu ingatkan kita benda2 baik & buruk, bes la bila ada orang sentiasa pesan kita, supaya jaga diri baik2 dan sesama manusia...bes la bila orang tu tampilkan kita gaya dia yg betul2 inspire us..memang bes...bes sangat2. slalu ja bila online, even `tho aku tak post dekat wall kakak2 ni, jarang2 komen dekat entry, aku tetap view berulang kali..kadang2 entry yg sama, akan ku baca berali kali supaya sentiasa ingat di kepala dan hati ~hehe..kalo buku pelajaran, kan bagus kalo ulang baca banyak kali kan?surely menyerap je ilmu tu dengan mudah..aamin..tapi kalo bab2 pelajaran, aku slalu pegang `osmosis theory'..teori ni lebih kurang bermaksud, kalo kita letak buku berdekatan dengan kita, atau tido atas buku, atau peluk buku, ilmu tu akan menyerap dengan bedesuppp cepatnya dlm akal, tanpa membaca atau melalui proses lain.ok aku silap.sepatotnya benda tu, bila diulang, baru melekat dlm minda..macam blog la kan..bila aku suka blog kakak2 ni, aku ulang je baca entry mereka, walaupon entry2 dah berkurun lamanya, sampai hbis keseluruhan blog kao tau...hihiii..rajin tak?


tapi kan..aku selalu pikir..andai kata kakak berdua ni dah kawin satu hari nanti, surely mereka akan tinggalkan blog2 mereka, atau kalo online pon, jarang2 la..biasa la..sesapa pon akan tumpu pd family.aku setuju, and sokong tindakan tu..fine..aku ditinggalkan sendirian...hehe..tapi yg pasti, aku akan merindui jugak ler tulisan2 mereka yg berjaya membuka pintu hati aku, yg membuatkan aku berfikir, yang akhirnya mengajar aku memilih sesuatu yg lebih baik dlm kehidupan..kadang2 tulisan diorang ni tak perlu mention nama kita satu-per-satu..tapi kita faham la sniri, nasihat2 ni untuk semua orang kn..trima kasih bebanyak yg terhingga untuk both of u kak`Aimie dengan kak`ma~~you are the sweetest person in the whole wide world ~thanx ALLAH, I found both of you..kadang2 Allah hilangkan seseorang kawan daripada kita,kita sedih dan terkejar kejar kawan yg hilang tu.. tp Dia nak gantikan kita dengan kawan yg lebih baik sebagai petunjuk kepada kita..aamin..




sekian..salam alaik..






                                                        





                    

6 comments:

  1. hye syg ~ baca entry ni berulang kali..terpahat terpaku dalam sanubari =)thanks bebeh..yg baik dtg dr Allah..yg buruk itu dari kelemahan kak =)

    ReplyDelete
  2. hye kakma...baru bls komen kakma...sori eh....sebenarnya ok ja...sy luah straight from my heart :) hehe lebiu,,

    ReplyDelete
  3. lebiu3...soooooooo much my sweety sis~

    ReplyDelete
  4. sayang~ kakak firstly nk mintak maaf sgt2 sbb have been busy with kakak punya ACCA progress test 1~ :) But InsyaALLAH Syu sentiasa ada dlm doa kakak tau~ <3

    2ndly, again.. syu telah berjaya buat kakak tersentuh & menangis sbb terharu sgt2 dgn kata2 indah yg syu telah tulis~ *SubhanALLAH* kakak penah ckp this once, but nk bgtau lagi sekali.. Syu mmg a very talented writer~ your words can truly touch the soul of ur readers..hence, don't ever give up on writing pls syg~ <3

    kakak to be honest selalu je drop by syu punya blog sbb selalu ada such interesting & knowledgable facts to be read that syu have shared~ Alhamdulillah~ Cuma kakak tak sempat nk leave any comments~ maafkn kakak ya syg..? :)

    p/s: i saaayaanngg sgt2 syu tau~ :) *huGs*

    ReplyDelete
  5. eh2 kakak...nevermind..saya kakak busy with ur ACCA~xpe2...cuma ape yg terlintas kat fikiran, trus saya tulis kat blog ni :) hehe....jujur tak? jujur tak? ok gurau je ye kakak~saya doakan smoga 'insan2 kesayangan' saya ni excellent dunia & akhirat..insya الله...aamin~

    ReplyDelete