Saturday 16 July 2011

* * rindu mak * *

                                    assalamualaikum :)




pada suatu pagi yg mulia...tersebutlah kisah seorang manusia pegi berjoging-joging sekitar kawasan Padang Nenas..walaupun Padang  Nenas terletak dalam kawasan hiruk pikuk kesibukan kampong...tapi aku tetap nak joging..nak joging jugak !!!! x kira xkira xkira xkira xkira ~ hehe...ok, straight to d point, td masa p joging kan..lalu la dkt kawasan2 umah sorang makcik ni..tetiba perjalanan ku terhenti seketika....hins hins hins hins hins ~~~fullamak...bau dia gler mengancam la...makcik ni buat breakfast nasik lemak kot..hingga membuatkan aku break dgn fast huhu...sabo jela wei...rasa mcm bau masakan mak aku jer...sob3...tringat mak...rindu mak..syg mak....kalo kat rumah kan, pepagi lagi dah meriah kt dapur sbb mak aku ni mmg rajin orangnya...berebut rebut anak dgn mak nak masak..bkn sbb aku pandai masak..tak...tapi sbb ksian kt mak..maklumla sekali sekala ja balik, bila kt rumah tu apa salahnya masak bg mak ayah rasa even xsedap. kn kn kn ? bek angguk kepala cepat ! hihi





                            ~nasi lemak Google..






                              
                                ** cucur bawang pon Google punya




kalo kat rumah kan, breakfast bkn sejenis ja..tp berjenis jenis...contohnya nasi lemak + roti bakar...cucur bawang + keropok lekor...fuh...memang bank-in lemak habis-habisan tatkala d rumah..hehe...abaikan soal lemak...yg penting masakan mak tetap d hati >.< sebab tu la, aku jarang2 makan kat kdai luar...kalo makan pon, ada sbb yg berat la...bukan memilih makanan..bukan2..aku ni slagi mana halal , aku mkn ja ...yg menyebabkan aku x minat makan luar sbb x puas bkn air tgn mak...hehe..pelik kan? x kisah...ini la realitinya..kalo mak masak apa pon , aku sumbat je dlm mulut x byk ckp...balik dari joging, dlm keadaan peluh peluh, trus call mak on the spot, x tangguh even seminit...hehe..rindu mak everytime ~~dgr suara mak, & bg salam..mak jawab salam & trus tny :


"hg mkn pa pagi ni?"..hehe...mak ni mmg terer la instinct nya..blh tahu apa yg anak dia fikir..mestila aku tgh fikir masakan mak segala bagai tu...hehe..apakan daya mak..tahun depan cheq hbih studi hrp2 dpt keja dkt ngan umh , & duduk dgn mak...pastu kita pakat2 masak & makan bersama...wakakakaaaa....jauh angan2 tu...tp angan2 tu sebahagian daripada doa ~ x mustahil blh jadik ..Aaaaamin...cpt, u ouls smua doakn smoga dpt aku keja dkt umah mak & stay bsama beliau..hehe,,,ok tata..nk buat keja2 yg tertimbus byk hari x buat tu...sekian...salam alaik...





No comments:

Post a Comment